Kod Save neka naprave park i šetalište i ništa više, a ako izgrade metro, novi most kod Vinče, izmeste železnički saobraćaj i autobusku stanicu, završe Prokop, što je sve zajedno samo preduslov za “Beograd na vodi”, biće gradska vlada koja će biti najviše cenjena u istoriji Beograda, rekao je arh. Dragoljub Bakić, član AAS
Bakić je u Dnevniku Radija B92 rekao da je deklaracija u kojoj Akademija arhitekture Srbije poziva na obustavljanje projekta “Beograd na vodi” pisana ozbiljno i dobronamerno.
“Svuda se priobalje čuva i štiti. I što se tiče gustine stanovanja i što se tiče spratnosti, a pre svega što se tiče namene”, rekao je Bakić.
Kako je ocenio, Generalni urbanistički plan služi da čuva taj lokalitet, a sada se plan “poništava i to zarad interesa jednog investitora”.
“Pravićemo kule i gradove, koje nikom ne trebaju i koje ne mogu tu da ekonomski opstanu”, rekao je Bakić, po čijoj zamisli je izgrađena beogradska hala “Pionir”.
Bakić je rekao da je cena pripreme tog zemljišta enormna i da pre izgradnje na tom lokalitetu moraju da se izgrade metro, novi most kod Vinče, da se izmeste železnički saobraćaj i autobuska stanica, kao i da se završi Prokop.
Na pitanje zar nije baš to ono što je potrebno Beogradu, on kaže:
“To bi bilo divno da se uradi. Kod Save neka naprave park i šetalište i ništa više, a ovo sve što je nabrojano neka urade i biće gradska vlada koja će biti najviše cenjena u istoriji Beograda.”
Bakić smatra da bi vlasti u Beogradu samo trebalo da se ugledaju na druge evropske gradove na rekama.
“Trenutno je najveće gradilište u Hamburgu na vodi, gde se na sličnoj površini uz sličnu investiciju u staroj luci pravi nešto veoma zanimljivo. Slično je i u Beču. Niko ne pravi stanove i kancelarije, već počinju sa metroom i prave zelene površine, šetališta i biciklističke staze, sve što podiže kvalitet života građana”, rekao je Bakić.
Na pitanje kakav haos se spominje u deklaraciji AAS, Bakić kaže da se tu pre svega misli na saobraćajni haos.
“Obična saobraćajna računica kaže da bi, ako biste izgradili to što je planirano, Savska trebalo da ima šest traka u oba smera. Ne možete da u tom lokalitetu proširite nijednu ulicu, ni Karađorđevu, ni Savsku, ni Nemanjinu, a vi hoćete da napravite dva miliona kvadrata. To je nemoguće, pa za to je potrebno 40.000 parking mesta”, rekao je on.
Izvor: B92